Kommunikation og layout

Redaktionelt arbejde: Skrivende redaktør og layouter i Hong Kong

Hver måned udgiver Sømandskirken i Hong Kong et magasin til den danske koloni af expats. Da jeg fik overladt tøjlerne, var magasinets indhold præget af reklamer og beretning fra den forgangne måneds events. I stedet

  • Indføring af et gennemgående tema hver gang samt faste informative elementer for kolonien som for eksempel: mindre eventoversigt, nyt fra kirkerådet, beretninger for søfolk og skibsbesøg samt en portrætserie af danskere, der bor i Hong Kong for eksempel B&Ws direktør Lars Hundborg og DSV-manager for Skandinavien: Kasper Nielsen
  • Halvering af copy-paste reklamer samt sikring af betaling for de reklamer, der så blev trykt
  • Komplet ny æstetisk profil

 

Hardcore teknisk formidling: Folder om Creative Idea Solution (CIS) 

Hos Idé & Vækst, Teknologisk Institut er konsulent Henning Sejr en berømt herre. Hans metode for forretningsudvikling CIS bruges ikke alene af virksomheder som Carlsberg og DR. Der er også undervisningsmateriale på CBS.

Modellen er kompleks – for at sige det mildt. Da jeg kom til I&V havde ingen turde at bestige det bjerg, som det ville være, at udarbejde en folder om, hvad metoden faktisk kan. Men eftersom det var en af de varer, der ofte røg af hylden, besluttede jeg at tage turen. Først tog jeg med ud og så modellen “in action”. Optændt af den begejstring, som den oplevelse gav mig, gik jeg igang. Og selvom det krævede flere timers interview, læsning af en bog om innovation og hårde gennemskrivninger med Henning Sejr selv – lykkedes det. Folderen fik også en æstetisk makeover for at fremme forståelsen.