Oplevelsesøkonomi i det små

fotoOplevelsesøkonomi behøver ikke være storstilede events. Det kan være så enkelt som en effektfuld emballage. Det er Majbøllegårds kornprodukter et eksempel på.

Som kommunikations-nørd kan man glemme, at de simple virkemidler ofte er de bedste. Det gjorde Majbøllegårds produkter mig opmærksom på i Netto forleden. De behøver fx ikke hive deres forbruger med ud på deres økologiske landbrug med gyldne kornmarker, vejrende Dannebro og stråtækte firlænget gård. De fortæller mere om deres produktion og idealer igennem deres valg af emballage: en råhvid kornsæk i bomuld.

For det første kan jeg som forbruger mærke melet igennem sækken. Allerede der scorer Majmøllegård højt på “oplevelsesskalaen” – i alt fald den, der er knyttet til mel-emballage.

Valget af visuel identitet er også i perfekt balance. Uden at være for romantisk er der valgt en massiv moderne fond – som dog får et let modspil af de delikate tegnede kornstrå. Det er simpelthen godt lavet.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *