Sådan sælger du sexlegetøj.. eller hva

Lækkerhed og veltilrettelagt appel er der masser af i sexlegetøjs-firmaet AVEs nye reklame skabt af det københavnse bureau Constant. Men filmen går efter en kreativ firstmover-klasse, der bringer næppe penge i kassen lige med det samme.

En kvinde i fokus

Huset Markedsføring skrev den 8. december om det nye lækre – og ikke lumre – sexlegetøjsbrand AVE og deres nyeste reklame eller “livsstilsfilm”, kan man vel næsten kalde det. Filmen viser en lækker dame: Agnes. Allerede efter første klip kender vi hende. Hun er en af de der irriterende naturlige, lækre mennesker med en perlerække af hvide tænder, lysende hud, diskret tatovering og en henslængt-lækkerhed over sig, der overbeviser seeren om, at hun kan rulle ud af sengen og stadig se fantastisk ud. Og så er hun selvfølgelig “a dance student”. Hun taler til kameraet med et på en gang sød og æggende gebrokken engelsk. Tale om sex. Om en orgasme, der er som flydende guld. Som en dukkert i havet. En dukkert Agnes tænker tilbage på, når hun skal “in the mood” med sig selv.

Forkert valg af firstmover-kanal?

Filmen er lækker. Budskabet er klart fortalt på en anden måde en jeg tidligere har set, og jeg kan klar identificere mig med – men er samtidig lidt misundelig på Agnes og hendes lækkerhed. All in all: godt skruet sammen film med appellerne på plads.  Og platformen NOWNESS har klart en eksklusiv profil, som er perfekt afstemt med den æstetik, som brandet AVE stiler efter.

Men kan det skaffe penge i kassen (spørgsmålet alle marketingsfolk hader)? Måske er målgruppen på Nowness det, som AVE drømme om – men er det dem, der gå ud og køber AVE? Måske er det en firstmoover-effekt som Constant og AVE går efter – eneste problem er bare, at der normalt går et år eller to før trendsene fra firstmoverne drypper ned på os almindelige dødelige. Aka. før der kommer penge i kassen hos Ave.

Kunne filmen stå alene et andet sted?

Måske skulle filmen sælges ind på en anden måde. Ikke laves om – men blot pitches anderledes. Mainstream. Sexlegetøjs største problem er også dets største styrke:  det er et tabu. Så spil på tabuet. Spil på, at AVE prøver at gøre tingene anderledes. Det her er ikke sexlegetøj til Sussi og Leos venner købt i en klam butik på fem minutter. Det her er nydelse. Til salg. Til Agnes og Agnes venner – eller dem, der gerne vil være Anges venner. Og få den så på nogle brede kanaler i stedet for NOWNESS…

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *