SoMe

En-mands-social-hær for Sømandskirken i Hong Kong
Kirken i Hong Kong er i modsætning til Folkekirken en forretning – uden kunder i biksen ophører vores eksistens. At være top-of-mind hos danskerkolonien og sømændene er derfor afgørende. Dertil har i særdeleshed Facebook været et fokusområd. Mål: at skabe en personlig autentisk side, som skal underbygge den nære og afslappede relation, vi ønsker at have til vores målgruppe.
  • Via Facebooks analytiske værktøjer omkring vores brugeres aktivitet, er det på et år lykkedes os mere end at fordoble antallet af følgere fra 452 til 1023. Og det følgere, der er i vores absolutte målgruppe.
  • Som følgesvende til vores hovedside er driften af alle vores events – inklusiv Den Skandinaviske Julebasar, som er kirkens primære fundrasingevent. Her har jeg ligeledes genereret trafik blandt andet via inddragelse af andre Facebookgrupper, som er relevante for målgruppen.
  • Vores content-strategi er en matrix af planlagte opslag men med plads til impulsive indlæg fra den daglige drift.

 

SoMe-blæksprutte for FDF og spejderne indtager Tivoli // Bingo Banko for Børencancerfonden

Som projekteleder og en af udviklerne bag de to events skulle al markedsføring skabes parallelt med udviklingen af koncepterne. Her spillede eventsenes tilstedeværelse på Facebook en afgørende rolle, da det var den primære markedsføringskanal. Via  inddragelse og konkurrencer – kombineret med en offline sparken døre ind – lykkedes det at overgå det forventede antal gæster til begge events. Et eksempel var en konkurrence om at få lov til at overnatte i radiobilerne i Tivoli Friheden. Her skulle deltagerne i konkurrencen indsende et billede, hvor de viste, præcis HVOR meget, de gerne ville vinde. Resultat: virkelig sjove foto og brugerinddragelse.